perjantai 8. elokuuta 2014

Kerrankin ajoissa a'la cosplay

Olen jo päättänyt ensi vuoden Animeconin cossini. Olen jopa sitä aloitellut. Peruukki on tilattu joltain /ilmeisesti/ suomalaiselta joka asuu Shanghaissa, Huutonetin kautta. Siskokin on samasta sarjasta, peruukki hällekin tilattuna, ihan Suomesta tosin.

Minulla on sitten häntä. Kieritin rautalankaa kaksinkerroin ja ompelin siihen päälle jotain vaahtomuovin tapaista, mitä satuin löytämään kaapista. Tarvitsen sen päälle mustaa teddykangasta. Muutaman tilkun sopivaa löysin kotoa, mutta eivät ne riitä. Kiinnitän sitten kuminauhalla vyötärölle, ja jos tarpeen niin rakennan vaikka valjaat, että pysyy kiinni.

Ostaa minun tarvitsee terävät korvat ja terävät kulmahampaat (kaikki neljä)

Vaatteista housuihin, takkiin ja paitaan uupuu kankaat, kravaatin saan värkättyä kotimateriaaleista.
Jos olisin niin taitava voisin kokeilla kankaanpainantaa miekkapussiin, mutta pelkkä punainenkin jo kelpaisi. Miekkaa itseään taidan miettiä vähän myöhemmin. Huotraan ainakin pahvia ja sinista kangasta... Minulla on sattumalta kaapissani sellaisia rinkuloita, joita tarvitsee sitten siskon proppiin.

Jokos joku arvaisi kestä on kyse?


Traconiin kun taidamme päästä, niin sinne ei vielä tätä, vaan eräs vanha cossi. Joka ei kylläkään ole omani <3





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti